maandag 14 januari 2013

RZL - mens en zingeving



Geluk

Deze onderstaande teksten vind ik heel mooi gemaakt om GELUK te beschrijven.
geschreven door


Geluk kan voor iedereen iets anders zijn. Geluk zit al in kleine dingen in het leven. Het hoeft niet altijd spectaculair te zijn. Als je het kleine leert waarderen zal je ook al veel sneller een gelukkig mens zijn volgens mij.
Voor mij is geluk:
Een goede gezondheid hebben.
Mensen hebben rond je die liefde geven.
Iemand die je lang hebt moeten missen terug zien.
Veilig door het leven kunnen gaan.
Een dak boven je hoofd hebben en voldoende eten en drinken.
Genezen van een (ernstige) ziekte.

Wanneer je het dan groter bekijkt is geluk bijvoorbeeld de lotto winnen en daardoor steenrijk zijn

Maar is dat wel 100% geluk? Je hoeft niet meer te werken, je kan alles doen wat je altijd al graag had willen doen, je hoeft je geen zorgen te maken of je wel rondkomt met je geld, je kan geld schenken aan een goed doel,...
Op die manier de lotto winnen zorgt even voor geluk, maar volgens mij is dat het niet dat een mens gelukkig moet maken.

In dit filmpje zie je wat volgens mij echt geluk hebben is.




Geen opmerkingen: